söndag 9 januari 2011

Kapellvård

Eftersom det är så otroligt fuktigt i luften, så gick det inte att göra något vettigt på båten idag. Skrovet var plaskblött, så slipa var bara att drömma om. Istället blir det inneaktiviteter, idag tvättar jag kapellet :-)


Kapellet får ligga i blöt nån timme i ljummet vatten och ett milt tvättmedel, efter det så borstar jag det med en mjuk borste. Sen kör jag sköljprogrammet i vår mattvättmaskin i tvättstugan. Efter torkning och impregnering är det bara att vika ihop det och vänta på att det blir dags att montera det på båten.

4 kommentarer:

Theo sa...

Härligt! Det vankas vår!

//Theo på Svea

Buster sa...

Japp, jag räknade ut att det är 125 dagar till mitten av maj. Sjösättningen närmar sig med stormsteg :-)

/J

projektsunshine sa...

Hej!
Hoppas det gick bra med kapellet och att det håller tätt i sommar om regnet får för sig att falla. Skulle så inte vara fallet så är min far en gammal rutinerad kapellmakare. Han håller till i Lysekil och hör till den gamla genuina stammen som skräddarsyr kapell till gamla båtar utan standardmått. Jättetrevlig blogg, vi följer den stenhårt. Mvh Tjoppe (som har kapellpappan) och Helena. Kolla gärna in oss på http://projektsunshine.blogg.se .

Theo sa...

Härligt! Om du inte vill räkna fram till den siffran manuellt så har jag laggt till en nedräknare på vår blogg och den säger 110 dagar kvar idag :-D

//Theo & Sveas besättning