söndag 30 januari 2011

The botten is slipad :-)


Botten är färdigslipad. Det var lite krångligare att komma åt eftersom båten står på vagnen i år, men det var helt okej. Bilden är på min nya kompis, Metabo. Då min gamla Bosch maskin tackade för sig i våras så investerade jag i denna. När jag letade ny maskin så var en av de viktigaste egenskaperna att den har en bra infästning för slippappret, de flesta maskiner i hobby-segmentet är främst avsedda att använda slippapper man fäster med kardborre. Det är ingen bra grej när man gör av med mycket slippapper, då måste man kunna köpa på rulle eller ark och klippa papper själv för att inte bli ruinerad... Metabo var den maskinen jag hittade som jag tyckte hade bäst klämmor för att hålla fast slippappren och så här långt har den fungerat perfekt och jag är nöjd!


Jobbet med luckan fortsätter, jag borrar och försänker skruvarna i ramen.


Som ser ut så här när jag skruvat ihop den. Nu står den hemma i värmen för att jag ska kunna limma den meb epoxy innan jag fortsätter.


Ihopskruvad med prima rostfri skruv :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Men ingen bild på botten? :-D

//Theo

Buster sa...

Jag lägger ut en bild när jag linoljat botten, så får du se hur gott det luktar ;-)

/Johan

*magnus sa...

Du.. Jag har väldigt gott om rostfri skruv om du har behov av det? i oöppnade förpackningar.